piątek, 23 września 2016

BULGARIA 2016

W końcu czas na podsumowanie kolejnego wakacyjnego wyjazdu. Tak, wiem, że wakacje się już się skończyły, a szkoła daje nam o sobie siwe znaki. Jednak powspominać zawsze można. Tym razem na wakacje wybrałam się sama z mamą. Ten wyjazd to była naprawdę spontaniczna decyzja. Przebywałam tam od 23 sierpnia do 2 września. Widziałam naprawdę piękne rzeczy, którymi oczywiście się z Wami podzielę.


Szczerze mówiąc przed samym wylotem nawet nie wiedziałam, gdzie leży Bułgaria (upośledzenie geograficzne jak to mówi jeden z adminów na jednorożcach) i nie miałam pojęcia czego się spodziewać, więc pomyślałam sobie "Pewnie będzie tak jak na Teneryfie", a to okazało się jedną wielką niespodzianką, bo nie wiem czy wiecie, jeżeli nie to zaraz się dowiecie, że Bułgaria to jeden z biedniejszych krajów  w Europie. Czyli, jeżeli myślicie, że w Polsce jest, źle i okropnie to tam jest jeszcze gorzej. Przebywałyśmy w hotelu Perla Plaza, który na samym początku nie przypadł mi do gustu. Przez pierwsze dni jadłam tylko warzywa, ze względu na to, że mięso w ogóle mi nie smakowało. Jednak naprawdę nie powinno się oceniać książki po kilku stronach. Na 4 dzień normalnie zjadłam już kurczaka. A to co najbardziej mi się spodobało to fakt, że potrawy były przyrządzane według przepisów z różnych stron świata, co było naprawdę ogromnym plusem.



Jednak mimo małych niedogodności, wyjazd był naprawdę udany, a to główne przez poznanych tam ludzi. Można powiedzieć, że dzięki niektórym stworzyliśmy taką małą polską rodzinę. I mimo, że znałam tych ludzi kilka dni to trochę tęsknie za Panią Babcią i Panem Dziadkiem oraz Ciocią Sylwią.Zabawa nad basenem była niesamowita, tak jak przesiadywanie na placu zabaw po 23.  To będą naprawdę niesamowite wspomnienia za 20 lat i cieszę się, że poznałam tak wspaniałych Polaków. Niestety nie udało mi się tym razem poznać nikogo innej narodowości. Jednak i tak cieszę się, że spędziłam tak cudowne wakacje.


Tak jak podczas pisania postu o Teneryfie zastanawiałam się bardzo długo nad ciekawostkami tak tu, przyszło mi to bardzo prosto. W sumie nie mi, a Bartkowi, który kiedyś również odwiedził to Państwo. Także Bartek, jeżeli to czytasz to bardzo Ci dziękuję za pomoc. Nie wiem czy wiecie, ale jeżeli nie to zaraz się dowiecie, że Bułgaria to najbardziej zanieczyszczone państwo w Europie, a mieszka tam 7 milionów ludzi. Walutą obowiązującą tam jest lew (1 lew bułgarski to około 2,15 złotego polskiego na dzień dzisiejszy). Bułgaria należy do ludów słowiańskich, używa się tam cyrylicy. Religia dominująca w tamtym państwie to prawosławie. A i są tam najniższe zarobki w całej Europie.



I tak o to już na zawsze temat postów o wakacjach w tym roku właśnie się zamknął. Jestem bardzo wdzięczna moim rodzicom za to, że dzięki nim mogłam zobaczyć tak wiele pięknych miejsc i zobaczyć to co widziałam. A jeżeli wy chcecie być wraz ze mną na bierząco to śmiało zaobserwujcie mnie na instagram'ie i snapchat' cie.


28 komentarzy:

  1. Przepiekne widoki, a zdjęcia cudowne! Myśle, że takie wakacje za granicą są najleosze, świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia! Nigdy tam nie byłam :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, ze zdjęciach się zakochałam. Ale na przyszły rok jedziemy razem. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne zdjęcia.Zazdroszczę Ci tego wyjazdu bo sama nigdy tam nie byłam, i jakoś specjalnie się nie zapowiada abym tam w najbliższym czasie pojechała.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-races.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie wiedziałam gdzie leży Bułgaria, dopóki baba od geografii nie zorganizowała nam zaliczenia z Europy. :'D

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  6. o matko co za widoki! marzy mi się kiedyś zawitać właśnie do Bułgarii- kocham takie klimaty :)
    moze wspolna obserwacja? ja juz i to z wielka checia!

    zapraszam na nowy post! http://justemsi.blogspot.com/
    odwdzięczam się za każdą obserwację!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale zazdroszczę <3 Pięknie tam *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślałam już kiedyś nad odwiedzeniem tego kraju :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  9. Super widoki! U ciebie jeszcze wakacyjnie :)
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  10. Amazing pictures

    http://modernastrega.blogspot.com.ar/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przez Twoją notkę zatęskniłam za Bułgarią, najlepsze miejsce!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Od zawsze chciałam tam pojechać <3 Piękne zdjęcia!
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super zdjęcia! W Bułgarii jest naprawdę ładnie, btw masz śliczny wygląd bloga :D
    Pozdrawiam,
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. WOW! Potrawy z wszystkich stron świata? :o Mega! Widoki też cudowne ;) <3 Zazdrościmy Ci bardzo <3 Buźka ;3

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo piękne zdjęcia! Zazdroszczę takiego wyjazdu! Takie wakacje są niezapomniane!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bułgaria to jedno z biedniejszych, ale piękniejszych miejsc świata! :) Nigdy tam nie byłam. Jednak zdjęcia na Twoim blogu, tudzież blogach innych osób są takie oszałamiające! Zawierają dech w piersiach!
    Super, że Ci sie podobało. Szkoda, że nie poznałaś nikogo innej narodowości, ale super, że spotakałaś "Dziadka, babcię i Ciocię". :-)
    Nie utrzymujecie kontaktu? ;)

    Co konkrestnie zwiedziłaś?

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne zdjęcia! Bułgaria to piękny kraj, rodzice pierwszy raz zabrali mnie tam, jak byłam mala i od tego czasu go pokochałam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Byłam w wielu ciepłych krajach i z nich wszystkich Bułgaria urzekła mnie najmniej : /
    Zapraszam do mnie, może Ci się spodoba slavicpowerbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w tym roku wybrałam się tylko z mamą do Chorwacji, przywiozłyśmy mase dobrych wspomnień ze sobą:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety w Bułgarii nigdy nie gościłam, a Twoje zdjęcia naprawdę do tego zachęcają. Być może sama się kiedyś zdecyduję się tam wybrać :)
    MoccaMonica blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczne zdjęcia, fajnie, że Ci się podobało ;) Obserwuję :D
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałabym tam pojechać. Bułgaria wydaje się być taka piękna <3
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  23. My męczyliśmy się w szkole, a ty byłaś w takim cudownym miejscu?! No nic, tylko pozazdrościć, kochana! Dobrze, że przywiozłaś ze sobą kawałek wakacji - zdjęcia są boskie ;)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  24. Szczęściara z Ciebie :)
    Śliczne zdjęcia!
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. ładne zdjęcia :) chciałabym się kiedyś wybrać do Bułgarii, ale nie jest to jakiś mój must :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzięki Tobie mam piękne wspomnienia Saruniu, a Sandra na samo wspomnienie się śmieje:) Tęskniaki!

    OdpowiedzUsuń

Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem.Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Dzięki, że poświęciłeś mi chwilę.