piątek, 23 grudnia 2016

BLOGMAS#3 - My first time with Gingerbread house


Niedawno będąc w Biedronce natknęłam się na opakowanie do samodzielnego robienia domku z piernika. I w sumie chciałam pierwszy raz takowy wykonać , ale jakoś przez naukę nie miałam okazji, więc kiedy zobaczyłam takowe opakowanie szybko je zakupiłam. Następnie zobaczyłam jeszcze w jednym z olsztyńskich hoteli takowy przysmak co jeszcze bardziej podbudowało moją chęć wykonania tradycyjnego świątecznego słodycza.


Do takowego pudełeczka dokupiłam jeszcze jakieś posypki oraz niebieski barwnik spożywczy, masło, miód oraz jajka, a następnie według przepisu wymieszałam ze sobą przygotowany proszek producenta z własnymi składnikami, po czym ugniotłam ciasto, a następnie wstawiłam na 30 minut do lodówki do schłodzenia.
Następnie zaczęłam wycinać z pustego już opakowania szablony, które potem odcinamy w cieście tak aby powstał nam odpowiednie ściany. Ogromnym plusem jest to, że jest napisane ile razy trzeba co wyciąć. Pamiętajcie, żeby nie wyrzucić opakowania, bo możecie mieć naprawdę ciężko z wycinaniem.



Kiedy już ciasto w piekarniku wyrosło, przyszedł czas na dekorowanie, przy którym pomogła mi moja przyjaciółka i po mimo małych kłótni udało nam się.  A co do efektu końcowego.. Jest potwornie krzywy, ale zrobiłam go sama! Udało mi się i z tego cieszę się najbardziej! Mimo, że dach bez wykałaczek się rozpada to jest mój i z tego się cieszę! Dajcie znać czy wy też robiliście piernikowe chatki i jak wam wyszły.





27 komentarzy:

  1. Domek z piernika kojarzy mi się ze spotkaniem z internetową przyjaciółką, która podarowała mi właśnie taki domek. Cudownie ci wyszedł, nieważne że krzywo. Zawsze jest ta satysfakcja że zrobiło się coś samemu! ^0^

    http://xatsukochan.blogspot.com/2016/12/5-ciekawostek-na-temat-japonii.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Aww, cudowny domek! ^^ Nie ważne, że krzywy, w końcu jest satysfakcja, że wykonało się go samodzielnie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Przynajmiej się nie nudziłam!

      Usuń
  3. Widać, że robiony z uczuciem <3
    Wesołych Świąt :*
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana!
    Życzę Ci aby te Święta pozostały
    w twojej pamięci na wiele, wiele lat.
    A także co najważniejsze, zdrowia!
    No i oczywiście wszelakich blogerskich sukcesów :*!
    Wesołych Świąt!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Krzywy czy nie krzywy i tak cudowny!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz zawsze nie jest idealny :D Na pewno następnym razem wyjdzie tak jak miał ;)

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze chciałam taki zrobić, fajna zajawka i mega dużo frajdy :) uwielbiam takie rzeczy, twój wyszedł uroczo. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny ten domek! Ja własny robiła rok temu.
    Obserwuję i pozdrawiam.

    http://wiktoria7olczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszedł Ci na prawdę cudownie!~
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. 'I w sumie chciałam - zdania nie zaczyna się od I.
    'chciałam pierwszy raz takowy wykonać właśnie takowy wykonać''
    Takowy wykonać własnie takowy wykonac? Przeczytaj zanim opublikujesz, to zdanie nie ma sensu, czytaj!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam? Zawsze czytam swoje posty przed ich publikacją, jednak bywam zmęczona i nie udaje mi się wszystkiego wyłapać jednak dziękuje za zwrócenie uwagi

      Usuń
    2. A zaczęcie zdania od "i" nie jest żadnym błędem, może zamiast zwracać uwagę radzę zapoznać się ze słownikiem.

      Usuń
  11. Bardzo fajnie wyszło! Jak ja byłam to nie widziałam niestety takiego opakowania. Ciekawo czy bym kupiła haha :)

    https://patutka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie Ci wyszedł ten domek, dodaje magii :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny domek! Niestety nie spotkałam się z tym zestawem w swoim supermarkecie. Szkoda, bo znając życie świetnie bym się przy tym bawiła.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł z robieniem takiego piernika, teraz to i ja chętnie bym spróbowała coś podobnego wytworzyć :D i narobiłaś mi chęci :D <3
    Wesołych Świąt, pozdrawiam cieplutko, KINGA na Wieszaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. fajny pomysł

    http://skucinskaemilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze marzył nam się taki domek z piernika i w tym roku miałyśmy go robić ale oczywiście znów zabrakło czasu i nie wyszło... Mam nadzieję, że już za rok się uda haha! Bo wygląda genialnie :)

    Pozdrawiamy
    dandiess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie wyszedł Ci domek! Nigdy jeszcze nie próbowałam takiego zrobić! :D
    Wesołych świąt! :*

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie wyszedł Ci ten domek. I jeszcze pewnie dużo zabawy przy tym było. Wesołych świąt 🎄

    OdpowiedzUsuń
  19. Hi, I follow you :) happy days

    http://gozdeninevinden.blogspot.com.tr/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale bym taką chatkę zjadła :P

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem.Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Dzięki, że poświęciłeś mi chwilę.