sobota, 14 stycznia 2017

eighteenth birthday

Wyobraźmy sobie, że właśnie kończymy 18 lat, o ile ich jeszcze nie skończyliście. Ja właśnie próbuje uzmysłowić sobie, że jest 23 lutego 2020 roku, a ja staje się pełnoletnia. W końcu mogę głosować i mieć chociaż mały wpływ na to co się dzieje w naszym państwie. Legalnie mogę kupić najróżniejszy alkohol, czy paczkę papierosów. Co prawda na obecną chwilę mnie do tego nie ciągnie, ale zobaczymy jak to będzie w przyszłości.


Ale Sara do czego dążysz? Masz już dość wszystkiego i chcesz być wolna, żeby rodzice już nie mogli mówić co jest dobre, a co nie? Aż tak ci źle? Nie broń Boże, wcale nie o to chodzi. Ale przeanalizujmy to. Doba ma 24 godziny a to chyba logiczne. Zobaczcie te 24 godziny przed własnymi urodzinami, nie macie prawa głosować ani decydować sami. A te kilka godzin zmienia cale nasze życie o dobre sto osiemdziesiąt stopni.


Przez prawo też jesteśmy już zupełnie inaczej traktowani a wszystko to przez to, że z dnia na dzień stajemy się doroślejszy. W sumie zobaczmy jakie niestety jest to głupie. Przecież, jeżeli będziemy nieodpowiedzialni dzień przed urodzinami to nagle z dnia na dzień nie będziemy nie wiadomo jak dojrzali. Oczywiście możemy na te osiemnaste urodziny być gotowi naprawdę wcześnie.


Jednak każdy z nas popełnia błędy - jedni lepsze drudzy gorsze, ale nadal je popełniamy. I wiadomo nigdy nie będzie idealnego wieku, żeby dorosnąć, bo każdy dojrzewa indywidualnie. Ale jednak nie podoba mi się, że w ciągu kilku godzin magle stajemy się dorośli. Może lepiej było by wprowadzać niektóre rzeczy stopniowo.

Na zdjęciach Ola Suchecka - insta: suhecka

30 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie napisane :)
    Mimo, że masz 14 lat wiesz o czym piszesz ! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Życie jest nieprzewidywalne i nigdy nie wiadomo dokąd nas zaprowadzi :) w ułamku sekundy wszystko może się zmienić

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym w końcu mieć te 18 lat, być traktowana na równi z resztą dorosłych.
    Muszę przyznać, że piszesz bardzo mądrze, aż miło się czyta! :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Za rok skończę 18 lat jednak moim zdaniem się nic po tym nie zmieni. Czasem mam wrażenie, że osoby które już skończyły 18 lat zachowują się gorzej niż dzieci które mają 10 lat i nie potrafią wziąć odpowiedzialności za Siebie a co dopiero za drugiego człowieka. Bardzo fajnie napisałaś ten post. Cudowne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak byłam, młoda chciałam dorosnąć, bo będę mogła decydować sama, robić co chcę, a teraz z racji że nie zawsze jest super pragnę wrócić do czasów, gdy niebyłam wpełni zalezna od siebie, nie musiałam myśleć czy mama pracę, dom itd.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wszyscy stają się dorośli wraz ze skończeniem 18lat :) Niektórzy nigdy nie dorosną..
    najablog.pl- klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja już jestem po osiemnastce, teraz jestem rocznik dziewiętnastek.. uwierz, że potem dopiero czas zaczyna szybko lecieć. Chciałabym wrócić do rocznika osiemnastek, to chyba najlepszy rok:)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiek mówi nam o dojrzałości :) Ja kończę 18-nastkę w marcu ale ludzie mówią mi że jestem dojrzalsza już od dawna :)

    Kiudlis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. fajna stylizacja

    http://skucinskaemilia.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Życzę Ci powodzenia na dalszej drodze życia! Przejdź przez te 4 lata mądrze, a będąc już pełnoletnia dąż do perfekcji :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem wolność to móc kupić papierosy, ale tego nie robić. Po pewnym czasie musimy palić, a wtedy przestajemy być wolni i w pełni kierować swoim życiem.
    Dobrze, że Cibie nie ciągnie do używek! Nie warto po nie sięgąć, tylko po to by poczuć się dorosłym. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam sie z tym wszystkim co napisałaś. Super zdjęcia

    https://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam ten dreszczyk emocji przed 18. Przed progiem 18 lat widziałam same + w dorosłości.. teraz kiedy jestem dorosła widzę same - .. :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie, każdy z nas popełnia błędy :D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Patrząc na zdjęcie myślałam, że masz co najmniej 16 lat, albo jesteś nie dawno po 18-stce i to będzie post o tym jak spędziłaś urodziny, a czytając go zdziwiłam się. To prawda jest ciężko, ale chyba w miastach można spotkać Młodzieżową Radę Miasta do której po przystąpieniu można mieć trochę wpływu na to co się dzieje, więc możesz sprawdzić i do niej dołączyć jeśli jest w Twoim mieście. Nie wiem czy mój blog Cię zainteresuje, bo jest o scrapbookingu, ale serdecznie zapraszam: http://scrapbookingbydicappo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja niedługo kończę 18 lat i jestem przerażona!

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeju, bardzo fajnie czyta mi się Twojego bloga. Nie wiem co masz w sobie, ale bardzo przyciągasz! Pozdrawiam cieplutko♥
    Mój blog *klik*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że to tylko reklama dla twojego bloga. Metoda kopiuj wklej to rzecz jasna idealny pomysł. Nie muszę czytać a link sobie zostawie co mi tam

      Usuń
  18. Myślę, że wiek to tylko liczba, a to czy będziemy odpowiedzialni przed czy po 18 urodzinach jest kwestią indywidualną. Śliczne zdjęcia!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja stanę się dorosła w tym roku, bardzo tego chcę bo to jest niezależność, móc posiadać auto, prawo jazdy. No i przede wszystkim móc odpowiadać za siebie.

    kanatalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne futerko :D
    https://marrstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się. W przeciągu chwili nasze życie bardzo się zmienia. Nie jesteśmy już traktowani jak dzieci, ale czy powinno tak być? W końcu mentalność ulega zmianie w znacznie dłuższym czasie. Ja nie wyobrażam sobie być dorosła i cieszę się, że przez te 1,5 roku mogę cieszyć się jeszcze beztroską "dzieciństwa" :)

    Buziaki!
    b-saandra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. też tak myślę, niestety nic na to nie poradzimy:) chociaż tak naprawdę w wieku pełnoletności niewiele się zmienia :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również się z tobą zgadzam.. Nie którzy ludzie niestety uważają że z dnia na dzień staną się tak bardzo dorośli hah, dla to jest to po prostu śmieszne :)) Śliczne zdjęcia, świetnie wyglądasz ♥
    MELA BLOG ¦

    OdpowiedzUsuń
  24. W tym roku skończę 22 lata. Ta magiczna liczba osiemnaście... kiedy to było? czasami chciałabym zatrzymać czas. A tak serio, czy 18 zmieni coś w twoim życiu zależy tylko od tego jaką osobą jesteś. Mimo że masz więcej praw, masz też więcej obowiązków...

    Pozdrawiam,
    MÓJ BLOG. EGZEMPLARZ

    OdpowiedzUsuń
  25. dorosłość nie papierku nie zawsze równa się z dorosłością w praktyce ;) dorosłość wydaje mi się, że to nie jest aż taka wielka ulga, wpada nam maaaase obowiązków, z które sami będziemy musieli decydować, a nie już nasi rodzice. chciałabym, aby ten czas wolniej leciał, bo wolołabym być jeszcze jak najdłużej niedorosła
    pozdrowionka, sliczne zdjęciaa! <3
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  26. gadzam sie z tym wszystkim co napisałaś. Super zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  27. fajny post, super zdjecia! :)

    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem.Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Dzięki, że poświęciłeś mi chwilę.