sobota, 8 kwietnia 2017

Respect

Nie ważne jak wyglądasz i kim jesteś - on Ci się należy. Szacunek to naprawdę coś ważnego i powinniśmy szanować każdego człowieka. Nie ważne czy jest gruby czy chudy, niski czy wysoki, biały czy czarny. Wypadałoby go respektować, niezależnie od tego jakie ma poglądy i zainteresowania.


W sumie ostatnio miałam ciekawą sytuacją dotyczącą szacunku. Kiedyś lubiłam dziewczynę taty, a wręcz uwielbiałam, ale kiedy zaczęła mi mówić "Jesteś rozwydrzoną gówniarą" zauważyłam, że coś jest nie halo. Ona nie jest a ni moją koleżanką, ani moją matką (na szczęście), ani nie mówiła tego w żartach. Zaczęłam się odsuwać, sytuacji z wyzywaniem było jeszcze kilka. I teraz nagle wszyscy się dziwią, że nie chce mieć z tobą kobietą nic wspólnego. Przecież gdyby mnie szanowała sprawa wyglądałaby zupełni inaczej.


Ale czy na szacunek trzeba sobie zasłużyć? Jak dla mnie - nie. Uważam, że gdy szanuje się jedną osobę to druga przecież nie rzuci się Wam do gardła za nic. Dobroć zyskuje się dobrocią. Ale, jeżeli ktoś Was obraża i wyzywa, nie przejmujcie się. To wcale nie oznacza, że nie jesteście nic warci. Czasem niektórzy może są zdenerwowani - dlatego zaczynają nas obrażać. Także jeżeli zdarzyło się raz czy drugi to dajcie im szanse i wybaczcie im to.


Pamiętajcie - każdy z nas jest niesamowitym człowiekiem, dopóki nie krzywdzi drugiej osoby. Szacunek zyskuje się szacunkiem, także respektujcie, a będziecie respektowani. Co najważniejsze bądźcie szczerzy, a wszystko przyjdzie Wam łatwiej niż fałszywym. Z drugiej strony nie zdziwcie się, kiedy nie będziecie szanować innych, a oni Was. W tym świecie nie ma nic za darmo.

17 komentarzy:

  1. Tak Kochana bardzo przydatny post, o takich rzeczach czasami co poniektórym trzeba przypominać, ponieważ nawet nie wiedzą co to jest respekt :)
    Piękne zdjęcia jak i stylizacja .
    Buziaki Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to mówią szacunek za szacunek. Nie wiem jak można w ogóle nie szanować kogoś no ale taki już jest świat... Każdemu należy się szacunek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety w życiu tak jest, że na szacunek trzeba zasłużyć... Bardzo trudno go zbudować i bardzo łatwo stracić... Bardzo interesujący temat!
    https://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Szanować się należy na wzajem, być dla innych dobrym, jednak trzeba pamiętać że to działa w dwie strony. Mam ostatnio na studiach bardzo niemiłą sytuację. Ogólnie nie jestem osobą, która robi komuś na złość, czy też interesownie pomaga. Jednak ta bezinteresowność ostatnio zaczęła być do takiego stopnia wykorzystywana, że powiedziałam sobie stop. Koniec z tym, dlaczego mam być dla kogoś dobra, pomocna, jeśli ja po raz x potrzebując pomocy nie dostaję nic?

    OdpowiedzUsuń
  5. Szanować się trzeba, ale niestety nie każdy chyba chce być szanowany :D no cóż. Mamy ten XXI wiek i wiele zła jak i dobra, oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szacunek jest ważną wartością, zwłaszcza w stosunku do innych. Super :*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. w tych czasach ludzie nie mają do siebie szacunku za grosz, większość traktuje się z góry jak kogoś gorszego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Poszanowanie gondości drugiego czlowiek zawarte jest w nielmal każdym obowiązującym nas dokumencie. Nie każdy jednak jest w stanie wykorzystać to, co mu się nalezy, szczegolnie wtedy kiedy postępuje wbrew ogólnie przyjętym normom i zasadom.

    OdpowiedzUsuń
  9. O jak mi ten temat jest mi bliski, u mnie do okola każdy miał mnie w poważaniu, bo a ni prawa jazdy ani nic. Jedynie mogłem pracować w rodzinnej firmie ale tam też szacunku z grosz. i blisko od kilku miesięcy odcinam się od takich ludzi z powodu traktowania mnie jak powietrze. Świetny post, pisz dalej o tym.

    OdpowiedzUsuń
  10. Szacunek za szacunek- tak jest. A z tą kobietą to się nie przejmuj, zawsze tak jest, że na początku jest miła, by zdobyć bardziej serce ojca, a potem pokazuje prawdziwą twarz. :)
    http://rooksiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzeba szanować siebie nawzajem inaczej my tego szacunku również nie dostaniemy taka racja ;) Bardzo przydatny i dobrze opisany post, fajne zdjęcia.
    Pozdrawiam!
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale cudowna kurteczka!
    +Obserwuję! buziaki :*
    https://katemi21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Co ty za głupoty wygadujesz? Nazwę cię suką, ale ty mnie dalej szanuj, bo na twój szacunek nie muszę zasłużyć. Jesteś bardzo słabą osobowością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozumiem? Uważam, że ludzi trzeba szanować nawzajem. Ale również rozumiem, że można mieć gorszy dzień, więc jeżeli ktoś przeprosi należy dać mu drugą szanse.

      Usuń
  14. Kiedyś byłam strasznie płytka, oceniałam ludzi przez pieniądze czy wygląd i cholernie tego Żałuje. Z biegiem czasu jednak zrozumiałam, ze nie to, a charakter jest najważniejszy, szanuje każdego człowieka bez względu na to jaki jest z zewnątrz, tolerancja jest dla mnie bardzo ważna.


    M A R C E L I A (klik) Zapraszam do siebie i wesołych świat!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny, mądry post :-) Szacunek jest niezwykle ważny! Piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń

Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem.Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Dzięki, że poświęciłeś mi chwilę.